Wednesday, December 22, 2010

I'm grateful



Boleh tak semua orang berhenti countdown?
Boleh tak semua orang berhenti berharap yang aku boleh?
Boleh tak semua orang berhenti ingatkan aku?
Boleh tak semua orang berhenti cakap, "kau pandai, kau mesti boleh"?
Boleh tak berhenti cerita pasal tu?
Boleh tak? Boleh tak? Boleh tak?

Boleh tak masa berhenti, sekarang?

Dan biar aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Nikmat yang aku ada sekarang. Aku takut aku terlebih berharap, aku terlebih confident yang aku pasti boleh dapat, tapi nanti aku tak dapat apa yang aku nak, aku takut aku tak dapat ikhlas kan takdir tu. Aku takut kalau aku dapat pulak apa yang aku nak, aku terlupa untuk bersyukur, aku terlalu happy, aku lupa diri, aku takut aku alpa.

Ya Allah, kenapa lemah sangat aku ni? Ya Allah. Aku takut.

No comments: