Friday, October 15, 2010

Nuffnang Buffered Earnings

Assalamualaikum.


Setelah log in Nuffnang dan mendapati saya dapat Buffered Earning(BE) membuatkan saya sangat amat teruja sekali untuk update blog sekarang juga. Mungkin ini pertama kali? Saya pun tak ingat sbb selama ni saya tak tahu Buffered Earning tu ape, jadi saya tak kisah.

Seperti yang yang saya baca, memang hasil Buffered Earnings sangat lumayan berbanding iklan-iklan yg lain kerana Buffered Earning merupakan iklan CMP (cost per impression).
Manakala iklan lain merupakan CPC (cost per click). HAHA, saya pun baru tahu. Atau lebih tepat lagi, baru ambik tahu tadi dan sekarang sebok-sebok nak teruja. Maafkan ketidakmatangan saya =.='

Antara tips untuk mendapatkan Buffered Earning.

1. Status keahlian
Mestilah Gelitterati dan bukan ahli biasa, kerana Nuffnang tak suka orang curang. Jadi, untuk mendapat BE ni, kena lah setia. Takpaya konon nak duit banyak, sign up macam-macam. Kalau setia lagi senang, dapat keistimewaan :)

2. Update blog survey
Ini setiap blog yang saya masuk, mesti antara tipsnya adalah update blog survey di laman web Nuffnang. Ini kerana advertiser akan memilih blog berdasarkan kesesuaian bloga terhadap sesuatu kempen tersebut.


3. Traffik blog Nuffnang tidak ada meletakkan jumlah unique readers utk dapatkan BE. Tapi mestilah peluang lebih cerah dengan adanya unique readers yg banyak.


4. Kedudukan iklan di blog
Yang ni perlu dihuraikan ke? Setiap Nuffnangers mesti dah tau yg ni kan? :)


Ini BE saya :)


Sekian Wassalam,
Ateika

4 comments:

saya_arief said...

tahniah2..
nanti belanje eskrem..
;p

Ken Wooi said...

keep it up :)

Ateika said...

Oh, nak blnje eskem?
bole2, cornetto eh?
HAHA, demand pulak :P

Ateika said...

ken : thankyou :)