Tuesday, December 7, 2010

First Muharam

Assalamualaikum,


http://perwakilanmumbai.files.wordpress.com/2009/12/maalhjijrahqe0.jpg?w=450&h=600
*credit tu, tgk link blog kat atas gambat tu*

Selamat tahun baru semua umat Islam. Baca doa akhir tahun, awal tahun semalam? Saya baca doa awal tahun jeh, doa akhir tahun amin kan imam surau depan jeh. Eheheh.

Malam semalam saya tengok Dakwah Muharam, overall cerita tu sangat best. Sampai dah ada orang tu ulang - berapa kali cakap bila cerita tu nak habis? Nak tidur ni. Tapi saya buat tak layan. Bhahahaha (macam tu ke ketawa jahat?)

Cuma kenapa Sulaiman (Aqasha) dalam cerita tu pakai jubah sampai separuh cerita jeh? Masa awal-awal tu punya lah, ke sana - ke sini pakai sampai rasa err, takboleh ke dia pakai baju biasa kat rumah? Tapi tup-tup separuh cerita langsung tak pakai jubah sampai habis? Tak consistent, pakai ajelah buat pegi semayang ke hape. Lagi satu, masa konsert tu, bagi saya tak perlu kot Fouziah Gaos nyanyi? Just my two cents.

BTW, suka yang watak ayah Sulaiman (Tarmimi Siregar) dalam cerita tu cakap,

imej seseorang tu tak penting. Kalau dia pakai jubah pun, kite bukan tahu ape ada dalam jubah tu

Anyway, untuk tahun baru ni saya harap saya jadik lebih baik dalam semua perkara pun. Kalau dah buat azam random macam ni macam mana nak tertunai T.T

p.s : nak tulis panjang lagi, tapi internet slow buatkan saya hilang mood. daripada saya mencarut pasal internet yang tiap-tipa hari slow, baik saya berhenti sekarang. Sebab saya nak jadi orang yang baik :)

Salam, Ateika

No comments: