Wednesday, April 18, 2012

Prepare for the unexpected

Assalamualaikum,

Saya di sini ingin bercakap berdasarkan pengalaman. Saya ingin mengingatkan saya, kita, semua, saudara seagama saya bahawa besarnya, tingginya, hebatnya kekuatan doa kita. Kuatnya kekuatan kita bila kita ingat Allah.

Kerana Dialah sebaik-baik pelindung

Jangan lupa membaca Bimillah dalam setiapkali memulakan sesuatu. Jangan sesekali ego dengan pencipta. Jangan sesekali rasa doa itu buang masa. Jangan sesekali rasa doa itu beban. Sbb itulah, itulah senjata kita umat Islam.

Ujian Allah, jangan anggap tu penghalang. Anggap tu Allah beri petunjuk, biar kita ingat siapa pencipta. :)


سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ . وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ

Maksudnya : Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya. Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali.

(Az-Zukhruf : 13-14)


Penutup kata : Alhamdulillah, saya masih bernafas, kawan-kawan saya pun. Tak pernah expect saya akan merasai kemalangan macam ni. Tak pernah terlintas. Tapi Allah nak uji, lagi-lagi kami leka masa tu. :'(

Wassalam

2 comments:

shafinaz sani said...

kenapa ni tieqa?

Ateika said...

haritu menembak accident, trak polis accident :'(