Monday, April 9, 2012

We Can Burn Brighter

Assalamualaikum

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik untuk kamu. Dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk untuk kamu. Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216)

Sabtu lepas kawad dalaman, Alhamdulillah, walaupun aku nak nangis aku buat salah masa tu, Alhamdulillah Kadet Polis (P) Juara perempuan dan dapat ke daerah. :')

Aku tak pernah terfikir jadi senior ni susah. Kita yg uruskan semua benda ni susah. Takpernah terfikir. Aku fikir dulu senior aku senang-senang je. Yelah, diorang yg tetapkan semua benda, sukahati dioranglah. Aku fikir mudah macam tu je. Macam petik jari. Tapi aku petik jari pun kadang-kadang bunyi, kadang-kadang tak.


Rupanya, tak ada benda yg mudah!

Kalau tak jatuh, macam mana nak bangun kan? Insya Allah, ini baru permulaan. Berkat usaha ketua platun kitorang, pengerusi kitorang, senior-senior yg tak jemu nak datang tu, kitorang boleh. :D




muka takut

dah tak takut :P


Wassalam.

No comments: