Monday, July 29, 2013

Mata, Mata Hati

Terdampar

Bismillahirahmanirahim.

Kalau aku mati sekarang ni, aku malu dengan apa yg di tayangkan sepanjang hidup aku.
Kalau aku hidup lama lagi, aku terus-teruskan rasa malu dengan diri sendiri.

Kau sedar tak syurga itu mahal?
Hmm.

"Berdosa kah aku ya Rabb?"

Lidah kelu tak berbicara.
Tangan kaku tak membimbing.
Hati sakit meraung-raung.
Mata? Mata hanya melihat. Merintih agar tak terlihat!

Ampuni aku Ya Allah, Al-Ghaffar.

Maksudnya : "Daripada Abu Said al Khudri r.a. katanya : Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : "Sesiapa dikalangan kamu yang melihat kemungkaran maka hendaklah dia mencegah dengan tangannya sekiranya dia tidak mampu hendaklah dia menegah dengan lidahnya, sekiranya dia tidak mampu maka dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman " (Hadis sahih riwayat Muslim)

Segamat
290713

No comments: